Tehetséggondozás
TehetséggondozásIskolánk 2014-től Tehetségpont, 2016-ban csatlakozott az Európai Tehetségpont Hálózathoz.Fontosnak tartjuk a tehetségazonosítást, és mentorálást. Iskolánk mentorrendszerrel kívánja segíteni a tehetségesnek vélt gyerekeket. A tehetséggondozást rendszerként kezeljük, nemcsak a tudás bővítésére fektetünk nagy hangsúlyt, hanem a személyiségfejlesztésre, pályaorientációra, kompetenciák fejlesztésére, kapcsolati tőke kialakítására is. Mindezek mellett szívesen vállaljuk a szülői tanácsadást. Iskolánk magyar-angol két tanítási nyelvű intézmény, ebből adódóan a nyelvi tehetséggondozás már 1. osztálytól kiemelt szerepet tölt be. Iskolánk hosszú évek óta szervez megyei, városi versenyeket, helyesírásból, szövegértésből, matematikából, angol nyelvből, néprajzból. Ezeken a versenyeken és egyéb megmérettetéseken saját tanítványaink is eredményesen vesznek részt. A tanórákon kívül diákjainknak lehetőségük van részt venni irodalmi szakkörön, matematika szakkörön, nyelvvizsga előkészítő foglalkozáson stb. ahol a tantervi ismereteken kívül lehetőségük van tehetségük kiművelésére. Ezeken a foglalkozásokon kívánjuk az ismeretek dúsítását, gazdagítását megvalósítani.Tanórai keretben egyéni differenciálással oldjuk meg az egyénre szabott ismeretelsajátítást. A kiemelkedő eredményeket nyújtó diákok egyéni fejlesztési tervet készítünk, mellyel biztosítani kívánjuk tehetségének kiművelését.A tehetséggondozást szolgálja az iskolai, országosan egyedülálló, saját feladatokat tartalmazó NYELV-Ész verseny is. A versennyel a logikát, kreativitást, céltudatosságot, felelősségtudatot, határidő-tartást kívánjuk fejleszteni. Nagyon fontosnak tarjuk, hogy diákok előtt megnyíljon az út Európa felé, így a felső tagozatosok megismerhessék az Európai Unió területén működő kutatóintézetek munkáját, kutatási módszereit, eredményeit. Az alsó tagozatosoknak közös játékok, kirándulások, szakkörök szervezésében látjuk a tehetséggondozás lehetőségeit. Tekintettel arra, hogy két tanítási nyelvű iskola vagyunk a külföldiekkel való kommunikáció az alsó tagozatban sem jelent gondot. Hatalmas lehetőségnek tartanánk, ha a diákjaink európai mentorokat mellett fejlődhetnének, elsajátíthatnának másfajta szemléletmódot is, mint a hazai. Szem előtt tartva a tényt, hogy innovatív iskola vagyunk, lelkes tantestülettel, szükségszerűnek látjuk a pedagógusok közti tapasztalat cserét, tudásmegosztást is. |
||
|