II. RÁKÓCZI FERENC MAGYAR-ANGOL


KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA


OM Azonosító: 030051
Tudnivalók első osztályosoknak
Kezdőlap
Iskolánkról
Az iskola története Nyelvoktatás Kompetencia alapú oktatás Szakkörök Könyvtár DÖK Munkatársaink Alapítvány
Beszámoló 2015.
Leendő tanulóinknak Pályázatok
Erasmus +
ÖKO iskola Hit- és erkölcstan oktatás Tehetséggondozás
Általános ismertetés Tanácsadás NYELV-ÉSZ verseny Elmetorna Állandó programok Pályázatok
Tábori lehetőségek Határtalanul A Világ legnagyobb Tanórájának
Eseménynaptár
Havi fontos események Eseményeink
Rákóczi versenynap
Eredményeink
Tanulmányi és kultúrális eredmények Sport eredmények Sajtóhírek
Dokumentumok
Különös Közzétételi lista További dokumentumok
Galériák
Kapcsolat
Tagiskolánk
Digitális munkarend
Friss Hirek
  • Étkeztetés
  • Bemutató foglalkozás az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként
  • Szombati DSE
  • Rákóczi-versenynap eredményei
  • Tudnivalók
  • Havi fontos események
  • Eredményeink
    • Tanulmányi és kulturális
    • Sport
    • Sajtó
  • Kapcsolat
  • Archívum
  • Keresés
Tanév helyi rendje

2022/2023-as tanév

Ügyintézés

Ügyintézés

bazis_logo
orokos_okoiskola_logo

 

tempus
refintlogo
logo_tehetsegpont

Tehetséggondozás

Tehetséggondozás

Iskolánk 2014-től Tehetségpont, 2016-ban csatlakozott az Európai Tehetségpont Hálózathoz.Fontosnak tartjuk a tehetségazonosítást, és mentorálást. Iskolánk mentorrendszerrel kívánja segíteni a tehetségesnek vélt gyerekeket. A tehetséggondozást rendszerként kezeljük, nemcsak a tudás bővítésére fektetünk nagy hangsúlyt, hanem a személyiségfejlesztésre, pályaorientációra, kompetenciák fejlesztésére, kapcsolati tőke kialakítására is. Mindezek mellett szívesen vállaljuk a szülői tanácsadást.

Iskolánk magyar-angol két tanítási nyelvű intézmény, ebből adódóan a nyelvi tehetséggondozás már 1. osztálytól kiemelt szerepet tölt be.

Iskolánk hosszú évek óta szervez megyei, városi versenyeket, helyesírásból, szövegértésből, matematikából, angol nyelvből, néprajzból.

Ezeken a versenyeken és egyéb megmérettetéseken saját tanítványaink is eredményesen vesznek részt.

tehetseggond_01

A tanórákon kívül diákjainknak lehetőségük van részt venni irodalmi szakkörön, matematika szakkörön, nyelvvizsga előkészítő foglalkozáson stb. ahol a tantervi ismereteken kívül lehetőségük van tehetségük kiművelésére. Ezeken a foglalkozásokon kívánjuk az ismeretek dúsítását, gazdagítását megvalósítani.Tanórai keretben egyéni differenciálással oldjuk meg az egyénre szabott ismeretelsajátítást.

A kiemelkedő eredményeket nyújtó diákok egyéni fejlesztési tervet készítünk, mellyel biztosítani kívánjuk tehetségének kiművelését.A tehetséggondozást szolgálja az iskolai, országosan egyedülálló, saját feladatokat tartalmazó NYELV-Ész verseny is. A versennyel a logikát, kreativitást, céltudatosságot, felelősségtudatot, határidő-tartást kívánjuk fejleszteni.

Nagyon fontosnak tarjuk, hogy diákok előtt megnyíljon az út Európa felé, így a felső tagozatosok megismerhessék az Európai Unió területén működő kutatóintézetek munkáját, kutatási módszereit, eredményeit. Az alsó tagozatosoknak közös játékok, kirándulások, szakkörök szervezésében látjuk a tehetséggondozás lehetőségeit. Tekintettel arra, hogy két tanítási nyelvű iskola vagyunk a külföldiekkel való kommunikáció az alsó tagozatban sem jelent gondot.

Hatalmas lehetőségnek tartanánk, ha a diákjaink európai mentorokat mellett fejlődhetnének, elsajátíthatnának másfajta szemléletmódot is, mint a hazai.

Szem előtt tartva a tényt, hogy innovatív iskola vagyunk, lelkes tantestülettel, szükségszerűnek látjuk a pedagógusok közti tapasztalat cserét, tudásmegosztást is.

 

Tanácsadás

Tekintettel arra, hogy a szülő is aktív szereplője az oktatásnak és nevelésnek, az ő érdemi közreműködése nélkül  nem valósulhat meg magas szintű munka, ezért kiemelt szerepet szánunk a szülőkkel való együttműködésnek, tanácsadásnak.  A tehetségesnek vélt gyerekekre hosszú távú fejlesztési terveket dolgozunk ki, amelyekben meghatározzuk a főbb sarokpontokat, úgy mint a személyiségfejlesztés, képességfejlesztés, nyelvi fejlesztés, egyéb fejlesztendő területek  alap koncepcióit, ennek lehetőségeit  mind szabadidőben, mind  a tanulási folyamat során, illetve a feladatköröket. Nélkülözhetetlennek tartjuk a szülőkkel való folyamatos, érdemi konzultációkat.

A személyes találkozókon kívül fórumokat szervezünk a szülőknek, ahol különböző témákban tartunk előadásokat. Tervezzük egy „szülő akadémia” elindítását is a 2017-es tanévtől.

Tanácsadás céljából Molnárné Dr. László Andrea tanárnőt kell keresni, időpont egyeztetés után, személyesen.

tehetseggondadvice

 

NYELV-ÉSZ verseny

Szülőknek

A versenyről

A versenyünk egyedülálló, egyben hiánypótló. A versennyel a célunk az, hogy elsősorban a  gyerekek logikai képességeit, logikus gondolkodását fejlesszük, nem mellőzve a kreativitást is. A tehetséggondozó munka egyik alapja a személyiségfejlesztés is, a levelező versenyek rendkívül jó terepet biztosítanak arra, hogy a felelősségtudat, céltudat, határidő- tartás, precizitás javuljon.

Versenyünk nem tantárgyhoz kötött, leginkább kreativitást, logikus gondolkodást igénylő feladatokat tartalmaz. Ajánljuk annak, aki tehetséges, és ezeken a területeken szárnyal, és annak is, aki kevésbé ügyes. Ő remekül fejlődhet a versenyfeladatok megoldásával.

Versenyünk nem egy hagyományos verseny. Senki se lehet ezen a versenyen sikeres úgy, ha beadási határidő előtti napon este 8 órakor nekiáll megoldani a feladatokat. Egyik fő célunk az volt, hogy a gyerekek fejlesszék a kreativitásukat, az viszont csak hosszas gondolkodás után fejlődik. Az első ötletek minden naposak, azaz olyanok, ami bárkinek, bármikor eszébe jut. Általában, az ötleteink második fele az, ami valóban eredeti. Ez viszont időt igényel. Ezért szeretnénk, ha a feladatokat úgy oldanánk meg a gyerekek, hogy gyakran gondolkodnának rajtuk, folyamatosan visszatérnének rájuk. Nem kizárt, hogy szülői segítségre is szükség lesz, főleg a kicsi gyerekeknél, ahol az írás még nehezen megy.

A kreativitáshoz tér kell és idő. Nem titkolt szándékunk, az is, hogy a kisgyerek miközben gondolkodik a megoldásokon, önismeretre is szert tegyen. Azaz segítsük őt abban, hogy megtalálja számára mi a legideálisabb tér és idő a kreatív gondolatok születéséhez. Lehet ez sport közben, fürdés közben, séta, vagy utazás közben, legrosszabb esetben egy tanórán. A kreatív embernek szüksége van arra, hogy tudja mikor és hol tud leginkább hatékony gondolatokra szert tenni. Erősítsük meg ebben a gyerekeinket!

 

A verseny beadásának módja

A bejáratnál a porta mellett lévő dobozba kell a megoldásokat zárt borítékba helyezve bedobni. A borítékra csak a jeligét kell ráírni. A megoldást a gyerekek kézzel és géppel egyaránt megírhatják.

 

A feladatok értékelése

A versenyben kiírt feladatoknak általában nincs jó megoldása. Ezzel tökéletesen el tudjuk kerülni a kudarcélményt. A feladat, a lehető legtöbb, legsokrétűbb választ kitalálni az adott kérdésre. A pontozás az adott válaszok száma alapján történik. Aki el tud vonatkoztatni, és más területeket is be tud vonni a válaszadásba, az plusz pontot kap. (Pl. adj címet a képnek feladatra minél többféle cím születik, minél több területről, annál több pontot ér el a tanuló. Azt természetesen észrevesszük, ha a tanuló a képtől teljesen függetlenül „vaktában” ír címeket, pl. ha egy kép láttán ilyen címek születnek: „Az albán gazdaság válsága”, „ A vesztes”, „ Vihar után”, „Állatok”, „Ételek”, „Káosz”, stb., akkor azt nem tudjuk elfogadni. Csak az a megoldás tekinthető jónak, ahol érezhető, hogy a tanuló kreatív módon, gondolkodás, elvonatkoztatás után jut el az általa adott megoldásig.

tehetseggond_ertekeles

A kreativitást négy szempont alapján értékelik, úgy, mint flexibilitás (megfelelő számú válasz adása, azaz egy kérdésre több választ is képes adni a gyerek), originalitás (eredetiség, olyan, amit más nem mondana), ellaboráció ( A válasz kiszínezése, részletezése) és fluencia (különböző, egymástól távol eső kategóriák képzése).

Ebből a négyből ezen a versenyen belül a flexibilitást és a fluenciát tudjuk és fogjuk értékelni.

Azaz fontos az, hogy sokféle választ adjon a versenyző és azokat minél több kategóriában produkálja.

pl.: Írj olyan mondatokat, amiben szerepel az „úszásoktatás” és a „függöny” szó.

A versenyző válaszai:

Úszásoktatás előtt leszakadt a függöny.

Úszásoktatás közben leszakadt a függöny.

Úszásoktatás után leszakadt a függöny.

Miután a  színházban felgördült a függöny elkezdődött a darab, ami az úszásoktatásról szólt.

Először anyukámmal függönyt vettem, aztán elmentünk úszásoktatásra.

Mivel az úszásoktatásnak sok pénz jutott ebben az évben, tudtak függönyt venni az öltözőbe.

Mivel az úszásoktatásra ebben az évben nem jutott pénz, nem tudtak függönyt venni az öltözőbe.

A nyelvvizsgán kaptam egy képet, amin egy függöny volt, de az úszásoktatásról kérdeztek.

Az úszásoktatásra kiírt pályázaton nyertünk pénzt, ezért tudtunk függönyt is venni az uszodába.

Az úszásoktatásra kiírt pályázaton nem nyertünk pénzt, ezért nem tudtunk függönyt  venni az uszodába.

Sosem láttam még olyan függönyt, ami az úszásoktatást reklámozta volna.

Sosem vettem még olyan függönyt, ami az úszásoktatást reklámozta volna.

Sosem varrtam még olyan függönyt, ami az úszásoktatást reklámozta volna.

Feltettem a szobámba egy függönyt, ami az úszásoktatást reklámozta.

Az e heti programom nem túl sűrű, hétfőn úszásoktatás, kedden a nagymamától kapott függöny megvarrása.

Mennyivel könnyebb az állatoknak, se úszásoktatásra nem kell járniuk, se függönyt nem kell varrniuk!

Az állásinterjún azt kérdezték, hogy mihez értek leginkább, az úszásoktatáshoz, vagy a függöny kimosásához.

Nem vagyok hajlandó olyan uszodába úszásoktatásra járni, ahol nincs függöny.

Ebben az esetben a flexibilitás 18 pontot ér, mivel ennyi mondatot írt a versenyző. A fluencia pedig 11 pontot, mivel ennyi különböző kategóriát érintett a versenyző. Ezek külön kerülnek értékelésre, illetve  a végső összesítésben összeadódnak.

Nem tudunk olyan mondatokat elfogadni, aminek a jelentése nem értelmezhető. Pl.: „A függöny megszorongatta az úszásoktatást.”

 

Időpontok

Az új feladatsor minden hónap elsején kerül fel a honlapra, a beküldési határidő minden hónap 29-e. A megoldásokat a porta mellett található dobozba kell bedobni.

 

Kik jelentkezhetnek?

A versenyt két kategóriában hirdetjük meg, alsós és felső tagozatosoknak .

 

Diákoknak

Úgy gondolod kreatív vagy? Vagy, úgy gondolod nem vagy az? Ha ki akarod magad próbálni, fejlődni szeretnél, vagy épp csak hasznosan szeretnéd tölteni a tanórák utáni idődet,  akkor ne habozz, jelentkezz a NYELV-ÉSz versenyre, ami egy iskolai, levelezős verseny! Év végén értékes jutalomba részesülsz!

 

Versenyfeladatok

- alsós

- felsős

- nevezési lap letöltése

 

A versenyre a nevezési lapot a porta mellett található dobozba kell bedobni zárt borítékban minden év szeptember 15-ig.

tehetseggond_leadas

 

Kommunikáció fejlesztés táblajátékokkal

Iskolánkban lehetőség nyílik arra, hogy délutáni szakkör keretében különböző táblajátékokkal fejlesszük a kommunikációs kompetenciákat. Ezeknek a játékoknak vannak idegen nyelvi vonatkozásuk is, pl. angol szókincs fejlesztés, nyelvtani szerkezetek bevésése. De van, amikor az anyanyelvi kompetenciákat fejlesztünk, pl. beszédkészség, beszédértés. A kutatások azt mutatják, hogy az anyanyelvi készségek nagyban kihatnak az idegen nyelvi készségekre is, ezért nélkülözhetetlen a fejlesztésük. Ezen kívül szerepet kap a nyelvi kreativitás, az asszociatív gondolkodás fejlesztése is. Számos játék áll rendelkezésünkre, úgy mint  a Story Kocka, Last letter, Fedőnevek, stb.

tehetseggond_elmetorna

 

Állandó programok

Minden év őszén elmegyünk a Kutatók éjszakájára.

Tavasszal egynapos kirándulást szervezünk a Szlovéniában található Postojna és Planina barlangokba.

Minden nyáron részt veszünk a Múzeumok éjszája programjain.

 
További cikkeink...
  • Pályázatok
  • Tehetséggondozás - programok (2016/17-es tanév)
  • Tehetségpont beszámoló - 2017.

<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

1. oldal / 2

Copyright © 2010. Székesfehérvári II. Rákóczi Ferenc Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Minden jog fenntartva

Designed by ioo.